ACADEMIC DEPARTMENTS OF UNDERGRADUATE COURSES

A Secretaria Acadêmica de Cursos de Graduação, recepcionam as demandas da vida acadêmica dos discentes em parceria com a Supervisão Pedagógica e a Coordenação dos cursos, sendo responsáveis pelo acompanhamento e registro dos processos acadêmicos.

Processes

1. Student service
Os alunos são atendidos na recepção da secretaria, onde recebem informações e orientações sobre suas demandas acadêmicas e seus processos, sendo direcionados de acordo com a necessidade de cada situação.

Contacts:
E-mail: sec.acad-atendimentoaluno@bahiana.edu.br
Telephone: 71. 3276-8206 – Campus Brotas
Telephone: 71. 3257-8231 – Campus Cabula
WhatsApp: 71.98303-0392

Exclusive service for mandatory internships/internships (There is no face-to-face service)
E-mail: sec.estagio.internato@bahiana.edu.br
Phone: (71) 3276-8218
WhatsApp: (71) 98131-5560
Open Hours de segunda a quinta-feira, das 7h às 17h e sexta-feira, das 7h às 16h.

2. Service to teachers
A Secretaria Acadêmica de Cursos de Graduação é responsável pelo suporte técnico que respalda o registro e acompanhamento de dados acadêmico-pedagógicos necessários ao professor.

Contacts:
E-mail: sec.acad-atendimentoprofessor@bahiana.edu.br
Telephone: 71. 3276-8206 – Campus Brotas
Telephone: 71. 3257-8231 – Campus Cabula
Hours of Service: de segunda a quinta-feira, das 7h às 16:45h, sexta-feira, das 7h às 15:45h

3. Issuance of academic documents
The Academic Department of Undergraduate Courses is responsible for issuing the academic documents requested by students through the Student Portal. The documents are issued with the institution's digital certification, ensuring their authenticity and security, which speeds up the service to students, who will receive the documents requested in their institutional emails.

Campus Brotas
It attends Physiotherapy (from the 4th semester) and Medicine (from the 3rd semester) courses, in addition to the Psychology course.

Kabula Campus
It attends courses in Biomedicine, Physical Education, Nursing, Dentistry, Physiotherapy (1st to 3rd semester) and Medicine (1st and 2nd semesters).

To access the Student Portal, please click here

Tabela de Valores para emissão de documentos acadêmicos

Academic Sec Spreadsheet 2022