Academic League of Bahiana promotes oral health project in Barra de Serinhaém (BA)

Activity had the collaboration of students, professors and dentists.

A Liga Acadêmica Baiana de Educação em Saúde Bucal (LABESB) realizou um projeto de promoção da saúde bucal na vila de pescadores Barra de Serinhaém, localizada no Município de Ituberá, a 317km de Salvador. A atividade ocorreu no período de 8 a 15 de dezembro de 2018, sob a coordenação do professor Antônio Pitta Correa, e contou com a participação dos cirurgiões-dentistas Maria Carlota Neves Dourado Correa, Humberto Lucas Bastos de Souza e Eduardo Azoubel, além de 11 integrantes da LABESB, sendo eles do 5° ao 10º semestre do curso de Odontologia da Escola Bahiana de Medicina e Saúde Pública.

During the action, 535 clinical dental procedures were performed, including: 111 supervised brushings, 111 topical applications of fluoride, 39 Atraumatic Restorative Treatments (ART), 102 permanent tooth extractions, 7 deciduous tooth extractions, 86 CR restorations, 1 endodontic approach, 60 scrapings supragingival and 9 sealants.

The social responsibility activity was supported by the Brazilian Dental Association (ABO), Colgate, SDI and the Municipality of Ituberá, through the Departments of Education and Health. LABESB's participating students were Pedro Henrique Gama Fróes, Taísa Midlej Martins da Silva, Juliana Rios de Oliveira, Marcella Andrade Brito, Karoline Carvalho Machado Santos, Vitória Rodrigues de Santana, Ellen Silva dos Santos, Lidinês Moreira da Silva, Moisés Vila Flor Santos Neto, Ana Caroline Rocha de Almeida and Bianca Novis Gordilho.